Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.08.2007 15:22 - Нощ в музея: фламенко, соул и Хайнекен
Автор: ideaisis Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2547 Коментари: 5 Гласове:
0

Последна промяна: 10.08.2007 18:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Вчера се кръстих в преживяването фламенко. Не по традиционния начин на класически концерт с костюми и танци, а в една "акустично-джазова" атмосфера, която много ми допадна. 

Добре, че се навих да отида, въпреки че, като всичко тук, мероприятието почна в 23 ч, а аз дотогава обикновено съм мъртва и не мога да се помръдна. Особено като се сетя как съм на работа на следващия ден. Но какво да се прави, годинките си казват думата. Като знам на какво съм се подлагала в София, се чудя как съм оцеляля. А що годе съм в добро състояние:)))

Един нашумял музикант, Pitingo, трябваше да представи новия си диск в цикъл от фламенко спектакли в един музей във Валенсия. Оказа се, че на китарата му акомпанира eдин бивш член на Кетама. Виж ти, викам си, аз тия ги знам бе! Кетама е една банда, на която Джордж се кефи и която ми препоръча в опитите си да ме латинизира, ама май много не се поддавам.

Значи "циганин как страда" нали знаете? Щях да се побъркам в началото от сърцераздирателните вопли на момчето. "Няма ли да подхване нещо по-веселичко?" чудя се аз, а публиката пляска ли пляска и подвиква окуражително. Обаче докато се усетя и аз бях попаднала в плен на фламенко магията. Пичът контактуваше с присъстващите и разказваше истории от собствения си живот по един много естествен и непосредствен начин, искрено и на места с уместна самоирония. Накрая почна да се въодушевява много, да вкарва все повече свои елементи и да танцува. Сравни развитието на фламенкото с това на соул музиката и интерпретира парчета на Арета Франклин и Boys II Men. 

Но това, което ме превърна в окончателен фен, беше Yesterday. Класик! Не може без Beatles и това си е. Още не съм качила моето клипче и затова слагам един запис от Барселона. По-важното е, че се убедих, че Yesterday е любимо циганско произведение. Преди четири години водихме шефчетата от Лондон на една вечеря в "При Яфата" да видят те що е то типична българска кръчма. Та там типичен цигански оркестър в народни носии свиреше по масите. Дойдоха да ни посвирят и на нас. После си набелязаха Мартин Конуей и решиха, че ще му изпълнят каквото си пожелае. Мартин толкова се въодушеви, че си поръча нещо от Beatles. И нашите момчета на секундата запяха на чист английски: Yesterdaaaayyyy и му го изкараха до края. На гъдулка.

Е, Pitingo беше превел песента на испански, за да е още по-фламенко (или защото езиците не им се отдават на испанците, може би). Но хубавото е, че приключихме концерта с бира и топъл летен дъжд :))





Тагове:   нощ,   музея,   фламенко,   соул,


Гласувай:
0



1. tessy - хехе,
10.08.2007 18:52
значи ти е харесало... Ако не друго поне момчето е симпатично :)))
цитирай
2. eldorado07 - Страхотно преживяване си имала!
12.08.2007 15:32
Страхотно преживяване си имала!
цитирай
3. ideaisis - :)
13.08.2007 11:53
да, хубаво беше. Жалко, че няма да съм тук на последния концерт. Ще бъде фюжън джаз, фламенко и афро-карибски ритми. На музикална вълна съм. Гледах "Зимата в Лисабон" с Дизи Гилезби. Филмът е отпреди 17 години, но страшно се изкефих!
цитирай
4. idleman - лелее
15.08.2007 13:13
откачам на такава музика, имам килограми джазирано и електронно фламенко и танго и все не мога да му се наситя...
даже на колегите им писна все такива работи да им пускам на работа :)
честито за преживяването !
цитирай
5. ideaisis - @ idleman
16.08.2007 10:59
благодаря:) преди 5 г. в Берлин слушах едни аржентинци, които казваха, че свирят електанго и бяха жестоки! а тук слушах Ричард Галиано (музиката на "Амели Пулен") и ми хареса как джазира тангото с карибски ритми
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ideaisis
Категория: Лични дневници
Прочетен: 158659
Постинги: 69
Коментари: 278
Гласове: 1369
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930