Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.05.2007 03:57 - Всичко е в главата
Автор: ideaisis Категория: Лични дневници   
Прочетен: 911 Коментари: 1 Гласове:
0



Асен и Петър са български царе. Асен и Петър са румънски царе.

Александър Велики е първият македонец. Александър Македонски е грък.

„Каталунците твърдят, че нашият език (valenciano) е техен (catalan).”

„Македонския флаг си присвоява гръцката звезда.”

„Какъв е Самуил? А Шишман?”

„Македонският е чист български.”

„Хърватите винаги са имали царе, но сърбите твърдят, че това са техни владетели.”

„Каталунците искат да ни вземат знамето.”

„Свърши войната, прокараха границата и половината ми къща и семейство останаха в чужбина.”

„Петната по асфалта са от дъвките, което плюехме на тротоарите, защото години наред нямаше кошчета за боклук заради атентатите на ИРА.”

„Изнасяме демокрация – бомбардираме Ирак.”

-          „Ти от къде си? – питам мъжа, с който имаме нещастието да попаднем в ситуация да сме дискриминирани, подозирани и наказани заради източноевропейския си произход.

-          От Босна. Помогни ми да се свържа със сестра ми. Тя живее в Ница и ще дойде да ни прибере.

Според недоказанате хипотеза на Веси за баланса във Вселената той има късмет, защото не говори френски и аз съм единствената, която го разбира поради приликата на българския и сърбо-хърватския. Аз му помагам и на свой ред получавам помощ от роднините на босненеца, които ме закарват при приятелите ми. Всичко е добре, когато завършва добре, но накрая нервите ми не издържат и ми потичат сълзи, когато оставам насаме с въпросната сестра.

-          Защо плачеш? Не плачи.

-          Защото всичко това няма логика.

-          Mais, c’est la vie ma chйrie. Ние бягахме от войната и нямахме нищо, а сега сме хървати, които живеят във Франция.

-          Не сте ли босненци?

-          Не, след войната ние получихме хърватски паспорти, а брат ми се оказа на босненска територия.”

„Каталунците искат да асимилират Валенсия, баските тероризират страната ни. Вървим към балканизация. Ти откъде си? От България? Значи си видяла нещо от войната в Югославия? Американски ракети са падали до София? Значи ме разбираш.”

„-Тя не уважава мен и културата ми щом отказва да спи в манастира, защото е мюсюлманка.

-          Анджело, не е задължително да не те уважава. Може да е дала обет.

-          Не, ислямът е много крайна и заробваща религия.

-          Някои биха казали същото за католицизма. Папа Бенедикт XVI пропавядва срещу абортите при посещението си в Бразилия. В Италия ин-витро бременностите доскоро бяха забранение заради силното влияние на Ватикана.

-          Не, щом не влиза в моята църква, тя не уважава културата ми.

-          Това зависи от човека и от много други фактори. Аз съм виждала туркиня, седнала на пода по турски в параклиса на къщата на Дева Мария в Ефес, да се моли с полумесец в едната и с кръст в другата ръка. – но има ли смисъл да спориш с Анджело, а и всеки е свободен да има свои убеждения.”

„Същият този Анджело ми вика ядосан:

-          Всичко е в нейната глава. – това е по повод поредния ни сблъсък с бюрокрацията. Слез 15-дневна разправия, при която всеки ден ни искат различни документи и на другия ден никой не си спомня, че ги е искал, но пък ние чинно си плащаме за всички справки, изваждаме късмета да попаднем на едно мило момиче, което урежда спокойно всичко и казва, че останалото е било излишно. Анджело просто полудява:

-          Видя ли, видя ли? Всичко е в главата. Проблемите всъщност не съществуват. Те са в съзнанието ни. Ако искаш да ги подхранваш, стой в ситуацията. Ако искаш да видиш решението, издигни се над проблема и виж изхода.

Въпреки, че като останалите италианци, които познавам, Анджело е по-голям на приказки, отколкото на действия, съм съгласна с него. Войната, границите, църквата, крайният национализъм са отживелици, които ни пречат да изживяваме в дълбочина много от нещата, които ни предлага животът.

Един човек ми подари веднъж картичка за 8 март, на която пишеше „Освободи кутиите на съзнанието си” (маркетинг трик, той едва ли би го измислил). Същия ден трябваше да даваме амбициозни идеи за outsourcing дейности (нещо като garbage can стратегия). Аз амбициозно предложих да откриваме нови континенти. Моя тип отговори, че е невъзможно, защото всички вече са открити. – Това е само защото мислиш в рамките на Земята.

Кутии на съзнанието. Сами си налагаме ограниченията.”

„Чудя се да се срещна ли отново с човека, който ми върза тенекия. Решавам да видя какво има да науча от ситуацията и се оказва, че пичът се кандидатира за кмет с подкрепата на Coalicion Valenciana. Оказва се, че бипартизмът в Испания, подобен на английския и американския, прикрива битки на местни идентичности, преследващи в основата си икономически интереси- разбира се. А аз съм свикнала да ми казват, че тези национални битки са феномен изключително в бившите съветски и югославски републики. Но ето, че испански кандидат-кмет ми говори за балканизация на Иберийския полуостров, а като се замисля местния тероризъм в Европа не е за пренебрегване, въпреки, че Оста на злото отклонява успешно вниманието ни от него. Имало го е на само „на изток от рая” и в Испания, но и в Стара Европа (ИРА във Великобритания, Червените бригади в Италия, Baader-Meinhoff Gang в Германия, фламандските Combatant Communist Cells). И в крайна сметка става въпрос за пари. А тези полувидими битки се случват в Европа, която се обединила с идеята да предотврати друга голяма война чрез икономическо благополучие.

...И си седя в слънчевия ден, и си мисля как всичко е едно и също навсякъде...И ми си въртят всички тези неща в главата, които са ми казвали различни хора...И се чудя може ли някой да ни спаси от самите себе си и колко могат да са силни и да влияят субективните ни убеждения...И ако съзнанието и мисълта са толкова силни, значи вероятно всички тези приказки за логоса са вярни: в началото бе словото и словото бе Бог. Е как тогава да не сме направени по образ и подобие Божии?

http://www.fpri.org/enotes/europe.20021004.radu.europesnativeterrorism.html




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. danailpetrov - а македонците са пелеиди
13.05.2007 05:55
иес мадам
самите те са се наричали пелеи- и са си гледали орането и сън по сянка ако може- но филип ги е вдигнал а магедониас пък им е прякор пък лепнат от гърците- магданосковци
-сиреч нашенци

само дето майката на александър и жена на филип-олимпиада- е индоарийка с неизвестен произход
тоест навярно светлоока и белокожа жрица

а пък пелей е бащата на ахил тъй че магедониас са от ахиловите братя и сестри- ама от майки някакви не то тетиди-

има сведения за това

а образ и подобие сме то далече бог нагледал мрака и си извел от него люде- да го гледат



цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ideaisis
Категория: Лични дневници
Прочетен: 158674
Постинги: 69
Коментари: 278
Гласове: 1369
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930